Sunday 14 August 2011

^^kesedihan melanda diri^^

owh tidak...esok adalah hari paling bermakna dlm hidup aq..aq rasa macam xpercaya aq akan cukup 19 thun pada thun ini...tapi apa2pun aku bersyukur sangat2 kerana masih diberikan kesempatan untuk terus hidup dn hargai apa yg Allah berikan pada aq..tapi 1 saja aq kehilangan dlm hidup aq...aku rindukan abah aku..walaupun aku ada ayah tiri tapi aku tetap masih merasakan kehilangan..aku jealous tgok owg yg ada ayah kandung sendiri...semua bnda dya owg boleh mintak..tapi aq sebagai anak sulung kna pikul tanggungjawab yang besar..

Masa dari form 3 lagi aq dah kehilangan ayah kandung sbbnya mak dn ayah aq bercerai..sehingga sekarang aq xtau dya ada di mana.Kcian aq tgok adk2 aq yg masih kecil tp telah khilangan kasih syg seorang ayah..tp alhamdulillah akhirnya Allah S.W.T. telah berikan seorang ayah tiri dlm family aq.tidak mengapa la sekurang2nya dya dpt berikan kasih sayang pada ibuku dn adk2 ku.

"abah..knapa abah tinggalkan akak dn adik2??knapa abah sanggup buat macam nie pada keluarga kita??apa salah kami,abah?sanggup abah tinggalkan kami kerana perempuan itu??abah jahat sangat!abah tak ksiankan ktaowg..abah lebih pentingkan dya daripada kami..sehinggakan abah sanggup habiskan duit ibu pada pmpuan tersebut.abah xmalu ka??abah tau akak rindu sangat kat abah...tp hati kak masih xdpt lupakan kjadian lalu yg telah menghancurkan keluarga kita.abah tau disebabkan abah la ibu terpaksa susah payah tanggung bebanan dn hutang2 abah yg masih blom habis langsai.Abah tau x ibu terpksa cari duit utk sekolahkn kak dn adik2 dgn nk byar hutang abah lagi.Abah langsung xberhati perut sebabnya abah tak pernah berikan nafkah kepada ibu.Knapa abah sanggup buat macam nie pada kelurga kita??Akak pula terpaksa bersusah payah belajar bersungguh2 utk berjaya 1 ari nanti dn kak sbgai anak sulung kna jaga adik2."

aq sedih sangat...kali nie jugak aq xdpt raikan birthday aq ngn owg tersayang iaitu abah aq....tapi xmengapa la aq redha dgn ketentuan yg telah Allah tetapkan dlm hidup aq..mgkn Allah ingin aq hidup berdikari..jadi aq terima apa adanya. Bermula esok hari aku berazam aku akan lebih berpikran matang dn takkn lukan hati dn perasaan owg.xmengapa la seandainya hati aku ini dilukai..aq accept!Sebabnya aq sudah lali perkara cmtu..Aku tahu Allah ingin menguji aq supaya aq menjadi hamba yg kuat menghadapi ujian-Nya.Aku dah berazam melaui dari esok jugak aq akan jadi insan yg kental dn dpt than telinga dari mulut2 yg jahat ingin mengata dn fitnah aq.aq juga akan menjadi seowg insan yg xkn sentap lagi dn akan menjadi insan yg berhati kering(xdak perasaan).Aku lakukan ini kerana aq xkn biarkan hati aku disakiti dn dilukai .aq akan pegang janji aq!!!Insyaallah aku akan cuba sedaya upaya aq..

0 comments:

Post a Comment

 

My Blog List

Friends

Popular Posts